Okulumuz bünyesinde Muradiye
de eğitim öğretime devam eden tüm lise öğrencileri arasında ilmihal yarışması gerçekleştirildi. Prof. Dr. Abdurrahman CANDAN tarafından yazılan MUHTASAR ŞAFİİ İLMİHALİ adlı kitabından yarışma yapılarak, öğrencilerimizin ilmihal konusunda bilgileri güncellemeleri ve bilmedikleri bilgileri öğrenmeleri sağlanmaya çalışıldı. Bu konuda emek harcayan Tüm Meslek Dersleri Öğretmenlerimize, İdarecileri ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz. Katılım sağlayan öğrencilerimize de başarılar dileriz.
*Namazda yapılmaması gereken bir şeyin bilinmeden yapılması veya yapılması gerekenin yapılmaması durumunda yapılan secde
*Kur'an-ıKerim'de secde ayetlerinden biri okununca veya dinlenince yapılan secde
*Bir nimete ulaşma veya bir musibetten kurtulma sonucu Allah’a şükretme sebebiyle yapılan secde
1-Yukarıda hangi secdenin tanımı verilmemiştir?
A) Adak
B) Tilavet
C) Sehiv
D) Şükür
I.11. Sınıf öğrencisi Mustafa cuma günü Cuma Namazı vaktinde hutbeyi vermek üzere hazırlanıp abdestini almıştır.
II. Okul mescidinde hutbeyi vereceği için oraya gitmiştir.
III. Hutbeyi Allaha hamd cümlesi ile başlamıştır.
IV. Hutbe rükünlerini cemaatin duyacağı şekilde sesli okumuştur.
2-Yukarıdaki metin de numaralandırılmış cümlelerden hangisi hutbenin rükünlerinden biridir?
A) I. B) II. C) III. D) IV.
Kur’an-ı Kerim’de ifade buyrulduğu üzere insan çok değerli bir varlıktır. Dirisi değerli olduğu gibi ölüsü de değerlidir. Resûlallâh(s.a.s), vefat ettikten sonra da insana, ona yakışır şekilde saygı gösterilmesini istemiştir.
3-Aşağıdakilerden hangisi paragraftaki ana düşünceye terstir?
A) Vefat edenin cenazesinin yıkanması, kefenlenmesi
B) Teşyi ve defin işlemleri
C) Peygamber(s.a.s) Yahudi cenazesi olduğunu bildiği için yerinden kalkmaması
D) Cenaze peşinden gidenlerin sükûnet ve vakarla hareket etmeleri
I.Mahallenin muhtarı İsmail efendinin cenazesi yıkanması için camiye getirilmiştir.
II. 3. Tekbirden sonra ölü için dua edilmiştir.
III.4 tekbir getirilmiştir.
IV. Tekfin işlemleri tamamlanır.
4-Cenaze namazından bahsedilen metinde hangi ikisi yer değiştirmelidir?
A-II.-IV. B-IV.-I. C-II.-III. D-III.-IV.
5-Aşağıdakilerden hangisine Cuma namazı farzdır?
A) 8 yaşındaki Müslüman bir ailenin akıllı çocuğu Ahmet
B) 14 yaşındaki Rumeysa
C) 26 yaşında akıllı, sağlıklı ve hapiste olan Murat
D) 39 yaşında mukim olan Ali
Akşam namazının farzını kılan Furkan
Birinci teşehhüde tahiyyat okumayı unutmuştur.
Üçüncü rekât için rükû yaparken aklına gelmiştir.
6-Yukarıda anlatılan duruma göre Furkan’ın yapması gereken durum hangisidir?
A) Tekrar oturup teşehhüdü yerine getirmelidir
B) Namazı tamamlamalıdır.
C) Son oturuşu yerine getirip sehiv secdesi yapmalıdır
D) Sağa selam verdikten sonra sehiv secdesi yapmalıdır
Metehan bir yıl boyunca gün aşırı (bir gün oruç tutup bir gün tutmamak) oruç tutmuştur.
7- Metehan’ın tuttuğu bu orucun adı nedir?
A) Eyyamü’l-Bid
B) Şevval ayı orucu
C) Aşura günü orucu
D) Davudi orucu
“Hz.Peygamberin oğlu vefat ettiği gün güneş tutulmuştu.Bazı insanlar İbrahim’in vefatından dolayı güneşin tutulduğuna inanmışlardı. Bunun üzerine Resulallahnamaza durdu ve güneş tutulması sona erinceye kadar uzun bir şekilde namaz kıldırdı. Namazdan sonrada şöyle buyurdu:’’Güneş ile ay Allah’ın ayetlerindendir. Bunlar, hiçbir kimsenin ölümünden veya hayatından dolayı tutulmazlar.’’
8- Bu hadis-i şerife konu olan ve güneş tutulduğunda kılınan namaz aşağıdakilerden hangisidir?
A) Küsuf namazı
B) Hüsuf namazı
C) İstiska namazı
D) Hacet namazı
Burcu geçen ramazan ayında tutamadığı oruçların kazasını yapmak istemiş ve haftanın 1 günü kaza orucu tutmaya karar vermiştir. Cumartesi günü tatil olduğu için oruç tutmak kolay olur demiş ve her hafta cumartesi günü 1 gün kaza orucu eda etmeye başlamıştır.
9- Burcunun hafta içinde sadece cumartesi günü oruç tutmasının hükmü nedir?
A) Helaldir, caizdir.
B) Haramdır.
C) Sünnettir
D) Mekruhtur.
10- Peygamber Efendimize hangi şekilde vahiy inmemiştir?
A) Sadık rüya
B) Peygamberimizin doğrudan Allah’tan alması
C) Çıngırak sesiyle
D) Kitap haliyle
11- Abdestin farziyetini bildiren sure ve ayetler aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Nisa, 103
B) Bakara, 185
C) Mâide, 6
D) Bakara, 150
Kuran-ı Kerimde yer alan secde ayetlerinden biri okununca, işitince sahih olan görüşe göre secde yapılır.
12-Aşağıda verilenlerden hangisi yukarıda bahsedilen secde ayetlerinden birisi değildir?
A) Âlâk 19
B) Bakara 17
C) Hac 18
D) Furkan 60
“Üç kişiden sorumluluk kaldırılmıştır: Uyanıncaya kadar uykudaki kimseden, büyüyünceye kadar küçükten, akıllanıncaya veya ayılıp kendine gelinceye kadar akıl hastasından”
13 -Peygamber Efendimiz yukarıdaki hadisi şerifinde namazın hangi şartlarından bahsetmiştir?
A) Eda
B) Vücup
C) Rükün
D) Arıza
I. Hakan güneşin doğmasından 15 dk geçtikten sonra sabah namazını kılmıştır.
II. Suphi güneş tepedeyken öğle namazını eda etmiştir.
III. Ali Güneş sarardıktan sonra batmaya yakın halde ikindi namazını kılmıştır.
IV. Mehmet Cuma günü tam güneş tepedeyken tahiyyat’ul mescid namazı kılmıştır.
14-Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri doğru vakitlerde namazlarını eda etmişlerdir?
A) Hakan-Ali
B) Hakan-Mehmet
C) Mehmet-Ali
D) Sadece Mehmet
Yapılması mubah olan bir işe girilmeden önce o işin hayırlı olup olmadığın bilinmesi için kılınan namazdır. Birinci rekâtta Kâfirun ikinci rekâtta İhlâs okunarak 2 rekât kılınır.
15- Yukarıda bahsedilen nafile namaz hangisidir?
A) Tesbih
B) Evvabin
C) Teheccüd
D) Istihare
* Abdest
* Teyemmüm
* Boy Abdesti
16- Bu hususlar abdestin aşağıdaki hazırlık şartlarından hangisiyle ilgilidir?
A) Niyet
B) Setr-i Avret
C) Necasetten Taharet
D) Hadesten Taharet
Özge, sabah namazını kılmak için şu sıralamayla abdestini alır;
I. Besmele çekip ellerini yıkarken parmağındaki yüzüğü oynatır
II. Ağzına ve burnuna su verip niyet eder ve yüzünü yıkar
III. Sağ eliyle başının bir kısmını mesh eder
IV. Kulaklarının içini ve arkasını temizler
V. Ensesini mesh edip ayaklarını yıkar
Yukarıda verilen maddelere göre aşağıdaki iki soruyu cevaplayınız .
17- Özge’nin abdestinin ideal şekilde almış olması için numaralandırılmış hangi bölümler arasında yapması gereken bir şey daha vardır?
A)I ve II
B)II ve III
C)III ve IV
D)IV ve V
18- Özge’nin almış olduğu abdest sıralarının hangi maddesinde mekruh bir davranış sergilemiştir?
A) I
B) II
C) IV
D) V
19- Aşağıdakilerden hangisi Şafii Mezhebine göre yanlış bir bilgidir?
A) Kişi kesin bir şekilde abdest aldığını hatırlar ancak abdestinin bozulup bozulmadığı hususunda şüpheye düşerse, kesin olan durum dikkate alınarak abdesti bozulmamış olur.
B) Kişi abdestli iken sara hastalığı geçirirse akli melekelerini kaybettiği gerekçesi ile abdesti bozulur.
C) Bir anne bebeğinin altını temizlerken çıplak elinin içi bebeğinin ön veya arkasına değerse abdesti bozulur.
D) Mescidde bağdaş kurarak sağlam bir şekilde otururken uyku uyanıklık arasında olması abdesti bozar.
I. Namazda yandaki duyacağı şekilde gülmek
II. Ağız dolusu kusmak
III. Vücuttan kan, irin çıkması(idrar yolları dışı)
20-Yukarıdakilerden hangileri Şafii mezhebine göre abdesti bozmaz?
A)Yalnız I B)Yalnız III
C) I ve II D)I, II ve III
21- Namazda Fatiha, Kıyam, Secde gibi namazın yapısından bir parça teşkil eden unsurlar için kullanılan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A)Sebep
B)Şart
C)Rükûn
D)Mani
Hasan ve Hüseyin namaz kılarken Hasan sendeleyip ayağını burkar ve hissettiği acı sebebiyle gözünden yaş gelir. Hüseyin ise Hasan’ın sendelemesini görünce kendini tutamayıp sesli olarak güler. Ancak ikisi de namazlarına devam ederler. Namazdan sonra her ikisi de birbirinin abdestinin ve namazının bozulmuş olduğunu düşünürler ve bunu bir imama sormaya karar verirler. İmam, Şafii Mezhebini dikkate alarak soruyu cevaplandırır.
22- Buna göre imamın verdiği cevabın aşağıdakilerden hangisi olması beklenir?
A) Hasan’ın da Hüseyin’in de hem namazı hem abdesti bozulmuştur
B) Hasan’ın hem abdesti hem namazı; Hüseyin’in namazı bozulmuştur
C) Hasan’ın abdesti ve namazı bozulmamışken Hüseyin’in namazı bozulmuştur.
D) Hasan’ın da Hüseyin’in de sadece namazı bozulmuştur.
İslam, ibadetler alanında çeşitli ruhsatlar ortaya koyarak bazı durumlarda mükellefin üzerindeki zorlukları kaldırır. Bunlardan biri de abdest için ayakları yıkamak yerine ayağa giyilmiş olan mest üzerine meshedebilme ruhsatıdır. Ancak âlimler bu ruhsatın kullanılabilmesinin birtakım hususlara bağlı olduğunu ifade etmişlerdir.
23- Aşağıdakilerden hangisi bu hususlar arasında yer almaz?
A) Mukim için 24 saatlik mesh etme süresine riayet etmesi
B) Mest, içine su geçirmeyecek şekilde dayanıklı bir malzemeden yapılması
C) Mest ruhsatına suyun az bulunduğu zamanlarda başvurulması gerekir
D) Giyilen mest, ayağı topuklarla birlikte örtmelidir
Ahmet amca otobüsle Erzurum’dan İzmir’e gitmek üzere saat 12.00’de yola çıkacaktır. Saat 10.00 ‘da evinde ayağını yıkayarak abdest aldıktan sonra mestini giyer ve otobüse biner. Saat 14.00’te verilen molada tuvalete giderek abdestini bozar ve yolculuğuna devam eder. Otobüs’ün saat 16.00’da tekrar mola verdiği sırada mestin üzerine mesh yaparak abdestini alır ve namazını kılar.
24- Buna göre Ahmet amcanın meshinin başladığı zaman ve süresiyle ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Başladığı zaman Toplam süresi
A)Saat 10.00’da 72 saat
B)Saat 12.00’te 24 saat
C) Saat 14.00’te 72 saat
D)Saat 16.00’da 72 saat
25- Cünüp bir Şafii, gusle ve abdeste niyet ederek denize girip çıksa bu haliyle namaz kılabilir mi?
A) Namaz kılabilir, guslü ve abdesti tamdır.
B) Namaz kılamaz, deniz suyu sıkıntılıdır
C) Guslü tamdır, ancak abdesti tam değildir.
D) Namaz kılamaz, guslün şartlarını yerine getirmekte eksik davranmıştır
İtikaf Ramazan ayında daha fazla ibadet etmekle meşgul olma dünyevi meşguliyetlerden uzaklaşarak ruhu arındırmak için yapılır. En faziletlisi ramazan ayının son on gününde yapılandır. İtikaf yapmanın bazı şartları vardır.
26- Aşağıdakilerinden hangisi bu şartlardan biri değildir?
A) Niyet etmek
B) Temyiz yaşına ulaşmış olmak
C) Herhangi bir yerde itikâfa girmek
D) Cünüp, hayız ve nifas hallerinden temiz olmak.
Halime fıkıh dersindeki proje ödevi için Müslümanlara orucun farz kılındığını bildiren ayetleri araştırması gerekmektedir.
27- Aşağıdaki oruçla ilgili ayetlerden hangisi Müslümanlara orucun farz kılındığını bildiren, emreden ayetlerden biridir?
A) “Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakınmanız için oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi, size de farz kılındı.”(Bakara 1/183)
B) Ramazan ayı! O ay ki insanlara yol gösteren, hidayet ve furkandan apaçık deliller barındıran Kur’ân, o ayda indirilmiştir. Sizden o aya yetişen oruç tutsun. Sizden her kim hasta ya da yolcu olursa (oruç tutmadığı günlere karşılık) başka günlerde (oruç tutsun). Allah sizin için kolaylık diler, zorluk dilemez. (Bu kolaylaştırma) sayılı günleri tamamlamanız ve sizi hidayet etmesinden ötürü Allah’ı yüceltip/en büyük olarak bilmeniz ve şükretmeniz içindir.(Bakara 2/187)
C) Orucun farz kılındığı ramazan ayı, insanlara hidâyet rehberi olup onlara doğru yolu gösteren ve hakkı bâtıldan ayırıcı en açık delilleri ihtiva eden Kur’an’ın indirildiği aydır. İşte bu sebeple içinizden ramazan ayına erişen orucunu tutsun. Ancak hasta veya yolcu olup da oruç tutamayan kimse, tutamadığı oruçları başka günlerde tutsun. Allah sizin için kolaylık diler, fakat zorluk dilemez. Bütün bunlar sayıyı tamamlamanız, size doğru yolu gösterdiği için Allah’ın yüceliğini tanımanız ve O’na şükretmeniz içindir. (Bakara 2/185)
D) Köle azat etmek için imkân bulamayan kişi, hanımıyla cinsî münasebetten önce hiç ara vermeden iki ay oruç tutmalıdır. Buna gücü yetmeyen de altmış fakiri doyurmalıdır. Bu hükümler, Allah’a ve Rasûlü’ne imanınızı ispat etmeniz için konulmuştur. Bunlar Allah’ın çizdiği sınırlardır. Bu sınırları kabul etmeyen kâfirler için ise can yakıcı bir azap vardır. (Mücadele 29/4)
Ramazan ayında imsak vaktinin 04:00 ve güneşin doğuşunun 06:00 olduğu bir yerleşim yerinde oruca niyet eden beş kişinin niyet vakitleri aşağıdaki tabloda işaretlenmiştir
|
03:00 |
04:00 |
05:00 |
06:00 |
AHMET |
X |
|
|
|
ALİ |
|
X |
|
|
SELİM |
|
|
X |
|
ZİYA |
|
|
|
X |
BURHAN |
X |
|
|
|
28. Yukarıda verilen tabloya göre kimlerin oruç niyeti geçerli olmuştur?
A) Ali-Selim-Ziya
B) Selim-Burhan-Ziya
C) Ahmet-Ali-Burhan
D) Burhan-Ahmet-Selim
Nazmiye öğretmen performans ödevi için öğrencilerinden orucun önemini anlatan birer hadis araştırmalarını istemiştir.
29- Öğrencilerin bulduğu cevaplar aşağıdaki şıklarda verilmiş olup Nazmiye öğretmenin istediği araştırma ödevi hangi öğrenci tarafından doğru yapılmıştır?
A) “Allah rızâsı için bir gün oruç tutan kimseyi Allah Teâlâ, bu bir günlük oruç sebebiyle cehennem ateşinden yetmiş yıl uzak tutar." (Buhârî, Cihâd 36; Müslim, Sıyâm 167-168.)
B) “Allah, zekâtı ancak mallarınızın kalan kısmını temizlemek için farz kıldı...” (Ebû Dâvûd, Zekât, 32)
C) “Duaların en faziletlisi arefe günü yapılan duadır.” (Muvatta’, Hac, 81)
D) “Namazın anahtarı temizliktir. Başlangıcı tekbir, bitimi ise selâmdır.” (Ebû Dâvûd, Tahâret, 31)
I.Tekbiretü’l- İhram: Son teşehhüd
II. Kıyam: Namazda ayakta durmak
III. İtidal: Rükûdan sonra doğrulmak
IV. Kıraat: Her rekâtta Fatiha suresini kendisinin işitebileceği bir sesle okunmasıdır.
30- Yukarıda namazın rükünlerinin hangisinin tanımı yanlış yapılmıştır?
A-I B-II C-III D-IV
Hatice oruç tutmak için sahura kalkmış imsak vaktinin henüz başlamadığını zannederek sahurunu yapmış son bir kez su içmek için saate baktığında aslında imsak vaktinin çoktan girdiğini ve imsak vakti girdikten sonra sahur yaptığını fark etmiştir.
31- Bu durumda imam Şafii’ye göre bu kişinin orucunun durumu ne olur?
A) İmsak vaktinin geçtiğini bilmeden yediği için orucu geçerli olur ve o gün orucunu tutmaya devam eder.
B) İmsak vakti geçtiği için orucu bozulmuş olur ve daha sonra bir gün orucunu kaza etmesi gerekir.
C) Bu kişinin orucu geçerli olmaz fakat o gün yine de orucunu tutmaya devam eder.
D) Vaktin çıkmasından dolayı oruç bozulmuştur. Orucunu bozduğu için 61 gün hiç ara vermeden oruç tutması gerekir.
Şafii mezhebine göre oruçlu iken kaza ve kefaret gerektiren tek bir durum bulunmaktadır.
32- Yukarıdaki verilen bu bilgiye göre Şafii mezhebinde kaza ve kefareti gerektiren bu durum aşağıdakilerden hangisidir?
A) Bilerek orucu bozmak
B) Kendi iradesiyle ve bilinçli olarak cinsi münasebette bulunmak
C) İftar vaktinin girdiğini zannedip orucu erken açmak
D) Oruçlu iken kan vermek
Peygamber efendimiz Ebu Zer’e şöyle tavsiyede bulunmuştur: ” her aydan bazı günlerde oruç tutmak istediğinde 13,14, ve 15. Günlerinde tut.” (Tirmizi,Savm 54.)
33- Peygamberimizin bu hadisinde geçen nafile orucun adı nedir?
A) Davudi orucu
B) Eyyamü’l-Bid
C) Pazartesi ve Perşembe günü orucu
D) Şevval ayı orucu
İtikâfın bazı adapları bulunmaktadır.
* Mümkün olduğunca ibadetle meşgul olma
* Meşru bir mazereti olmadığı sürece camiden dışarı çıkmamak
* İbadeti sessiz ve kimseyi rahatsız etmeyecek bir şekilde yapmak
* Allah’a tam bir teslimiyet içinde ibadet ve taatte bulunmak
34- İmam Şafii’ye göre yukarıdaki maddelerden kaç tanesi itikâf adaplarındandır?
A) 3
B) 4
C) 1
D) 2
35- "Şari’in bir mükelleften yapmasını ya da yapmamasını istemesi veya onu yapıp yapmama arasında serbest bırakması manasına gelen kavram aşağıdakilerde hangisidir?
A) Va'zi Hüküm
B) Teklifi Hüküm
C) Vacip Hüküm
D) Kat'i Hüküm
* Bazılarının yapması ile diğer mükelleflerden sorumluluğu kalkmaz
* Beş vakit namaz, oruç, hac ve zekât gibi ibadetler bu hükümdedir.
36-Yukarıda özellikleri belirtilen hüküm hangi şıkta verilmiştir?
A) Farz-ı Kifaye
B) Haram Li-aynihi
C) Müekked Sünnet
D) Farz-ı Ayn
Secdeden kalkan kişinin ibadet maksadıyla kısa bir müddet oturması ve uygun bir şekilde kısa bir süre hareketsiz kalmasına tuma’ninet denir. İki secde arasında yapılır ve bu oturuş uzatılmamalıdır.
37- Yukarıda verilen bilginin hükmü nedir?
A- Müekked Sünnet
B- Vacip
C- Müstehab
D- Farz
Şafii fıkhına göre Vacip ve Farz'ın tanımı aynıdır yalnız hac ibadetinde Farz ve Vacip ayrımı yapılmıştır.
38- Yukarıda verilen açıklamaya göre Şafii fakihlerinin Hac ibadetinde Farz ve Vacip ayrımına gitmesinin sebebi hangi şıkta doğru verilmiştir?
A) Farzın terkinde ibadet yerine getirilmemiş olur, vacibin terkinde eksiklik fidye ve ya kurbanla giderilebilir.
B) Delalet ve Sübutu açısından zanni-kati ayrımı olduğu için
C) Hac ibadetlerinde çok fazla menasık olduğu için
D) Farzın terki halinde küfüre düşülürken Vacibin terkinde küfüre düşürülmemesi.
39. Aşağıdakilerden hangisi “Azimet” kavramına örnek olur?
A) Hasta olanların ramazan orucunu kazaya bırakmaları
B) Sağlıklı olan herkesin Ramazan ayında oruç tutması
C) Yolcuların dört rekâtlı namazları iki rekât olarak kılmaları
D) Abdestte yara üzerine konulan sargıya mesh edilmesi
40- Aşağıda verilen şıklardan hangisi yanlış bilgi içermektedir?
A)Farz olan bir namazı vaktinde kılmak eda, vakti geçtikten sonra kılmak iade, bozulan bir namazı tekrar kılmaya ise kaza denir.
B)Farz olan bir namazı vaktinde kılmak iade, vakti geçtikten sonra kılmak kaza, bozulan bir namazı tekrar kılmaya ise eda denir.
C)Farz olan bir namazı vaktinde kılmak eda, vakti geçtikten sonra kılmak kaza, bozulan bir namazı tekrar kılmaya ise iade denir.
D)Farz olan bir namazı vaktinde kılmak kaza, vakti geçtikten sonra kılmak iade, bozulan bir namazı tekrar kılmaya ise eda denir.
‘’Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz.” (Fatiha suresi, 5. ayet)
Bu ayetten,
I. İbadet edene yardım edilmelidir.
II. İbadet etmek için söz verilmelidir.
III. Sadece Allah’a ibadet edilmelidir.
41- Yargılarından hangilerine varılabilir?
A) Yalnız I.
B) Yalnız II.
C) Yalnız III.
D) I ve III.
42-“ Onun benzeri, hiçbir şey yoktur. O hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir.”ayetinde Yüce Allah’ın hangi sıfatından söz etmektedir?
A) Muhalefetül’lil-Havadis
B) Vahdaniyet
C)Beka
D)Kıyam bi Nefsihi
43- “De ki andolsun bu Kuran’ın bir benzerini ortaya koymak üzere insanlar ve cinler bir araya gelseler, birbirlerine destek olsalar onun benzerini ortaya getiremezler.” ayetinde Kuran’ın meydan okuması hangi ilme örnektir?
A) Mesel’ül-Kuran
B) Kısas’ül-Kuran
C) İcaz’ul-Kuran
D) Sebeb-i Nüzul
Fatma ikindi namazının farzına niyet edip namaza başlamıştır. Namazı bittikten sonra avret yerlerinden birinin görüneceği şekilde elbisesinin yırtık olduğunu görmüştür.
44- Bu durumda Fatma’nın yapması gereken nedir?
A)Namazı kabul olmuştur, tekrar kılmaz.
B)Sehiv secdesi yapar.
C)Namazını tekrar kılarak iade eder.
D)Yırtık elbise sorun yaratmaz.
Fatih, ikindi namazına niyet edip namaza başlamıştır. Secdeye gittiğinde alnını ve ayağının tekini yere koymamıştır.
45- Buna göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Alnını yere koymadığı için namazı olmamıştır.
B)Ayağının tekini yere koymadığı için sorun olmaz.
C)Namazını tekrar kılması gerekir.
D)Farzlardan birini yerine getirmemiştir.
46- Aşağıdakilerden hangisi namazdaki mekruh davranışlardan değildir?
A)Namaz sonrası keyfi olarak tesbihatları yapmamak.
B)Namaz esnasında verilen selamı almak.
C)Namaz esnasında kıbleden yüz çevirmek
D)Ağzında kalan büyük lokmayı namaz esnasında yutmak.
Eb’âz sünnetler terk edildiği zaman da bir eksiklik oluşur. Bu eksikliğin giderilmesi için sehiv secdesi gerekli olur. Hey’ât sünnetler de eksik oluşmakla birlikte namaz sahih olur ve sehiv secdesine gidilmez.
47- Aşağıda verilenlerden hangisi eb’âz sünnetlerden biri değildir?
A-Birinci teşehhüde otumak ve teşehhüd duasını okumak
B-Sabah namazında itidalde kunut duası okumak.
C-Bütün namazların 1. ve 2. rekâtlarında Fatiha’dan sonra zammı sûre okumak
D-Kunut duası için ayakta beklemek
I.Ahmet, sabah namazından önce iki rekât namaz kılmıştır.
II. Mehmet, akşam namazından sonra iki rekât namaz kılmıştır.
III. Fatih, ikindi namazından önce dört rekât namaz kılmıştır.
IV. Yusuf, öğlen namazından sonra iki rekât namaz kılmıştır.
48- Yukarıdaki namazlardan hangileri müekked sünnettir?
A)I ve IV B)II ve IV
C)I ve II D) III ve IV
*Mümin kadınlara söyle: Görünen kısımları müstesna olmak üzere; ziynetlerini teşhir etmesinler. (Nur 24/31)
*(Ya Muhammed) Nereden yola çıkarsan çık, yüzünü Mescid-i Haram’a doğru çevir! (Ey müminler) Siz de nerede olursanız olun, yüzünüzü Mescid-i Haram’a doğru çevirin.(Bakara 2/150)
*Eğer cünüp olursanız temizlenin. Şayet hasta ve yolculuk halinde veya içinizden biri ayak yolundan gelirse yahut kadınlarla cinsel ilişkide bulunursa, bu hallerde su bulamadığınız takdirde temiz bir toprağa yönelin.(Maide 5/6)
49- Yukarıda verilen ayet-i kerimeler aşağıda verilen namazın şartları ile eşleştirildiğinde hangisi dışarıda kalır?
A-Necasetten Taharet
B-İstikbali Kıble
C-Setri Avret
D-Hadesten Taharet
50- Kâinattaki büyük uyum ve şaşmaz düzen Allah’ın varlığının kanıtıdır. Bu hangi delildir?
A)Ontolojik Delil
B) Nizam Delili
C) İmkân Delili
D) Fıtrat Delili