Okul rehber öğretmenimiz Dicle GÜNEŞ TYT ve AYT sınavına girecek olan 12.sınıf öğrencilerimize yönelik Sınav Kaygısı ve Motivasyon semineri vermiştir.
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARIMIZI GERÇEKLEŞTİRDİK. EMEKLERİNDEN DOLAYI ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ...
HAYAT BOYU ÖĞRENME HAFTASI KAPSAMINDA AÇIKÖĞRETİM LİSESİ ÖĞRENCİLERİMİZ İLE VOLEYBOL, SATRANÇ, PİKNİK VE GEZİ DÜZENLEDİK...
OKULUMUZ MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN ÖĞRENCİLERİMİZE KIRK HADİS EZBERLETTİRİLEREK ÖĞRENCİLERİN HADİSLER IŞIĞINDA PEYGAMBER EFENDİMİZ (SAV) TANIMALARI SAĞLANDI.
May
OKULUMUZ ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN İZ BIRAKAN ŞAİRLERİMİZİN ŞİİRLERİ VE HAYATLARI ÖĞRENCİLERİMİZE OKUTULDU. ÖĞRENCİLERİMİZİN TÜRK İSLAM MEDENİYETİNDE SÖZ SAHİBİ OLMUŞ ŞAİRLERİ TANIMALARI AMAÇLANDI. BU VESİLEYLE DE ÖĞRENCİLERİMİZE ŞİİR OKUMA VE YAZMA BECERİSİ KAZANDIRILDI.
Okulumuz Meslek Dersleri Öğretmeni Yunus KARTAL tarafından okulumuz öğretmenlerine peygamber efendimiz (sav) eğitim metotları hakkında bilgi verildi. kısaca şu şekilde özetledi.
EFENDİMİZ, SÖYLEDİĞİ HAKİKATLERİ BİZZAT YAŞAYARAK TÂLİM EDERDİ
1- ASHAB-I KİRAMIN YAŞAYARAK TALİM ETMESİ
2- DİNÎ HÜKÜMLERİ TEDRÎCÎ BİR SİSTEMLE YAVAŞ YAVAŞ ÖĞRETİRDİ
3- ÖĞRETİRKEN ÎTİDALE VE İNSANLARI BIKTIRMAMAYA DİKKAT EDERDİ
4- ŞAHSÎ FARKLILIKLARI GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURURDU
5- KARŞILIKLI KONUŞMA VE SORU-CEVAP METODUNU KULLANIRDI
TALİM TERBİYEDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
6- MUHATABINI AKLÎ VE MANTIKÎ İZAHLARLA İKNÂ EDERDİ
7- ZEKÂLARINI AÇMAK VE BİLGİ SEVİYELERİNİ ÖLÇMEK İÇİN SUALLER SORARDI
8- TEŞBİH, TEMSİL ve MUKAYESELER YAPARDI
9- MEVZÛYU İZAH ETMEK İÇİN ŞEKİLLER ÇİZERDİ
10- SÖZLE BERABER JEST VE MİMİKLERİNİ DE KULLANIRDI
11- HAKKINDA BİLGİ VERMEK İSTEDİĞİ ŞEYİ YUKARI KALDIRIP GÖSTERİRDİ
12- SUÂL SORULMADIĞI HÂLDE SÖZE BAŞLAYARAK MÜHİM BİR MES'ELEYİ ANLATIRLARDI
13- MUHATABININ SORUSUNA NE EKSİK NE FAZLA TAM CEVAP VERİRDİ
14- İHTİYACA BİNAEN SORUYA FAZLASIYLA CEVAP VERDİĞİ DE OLURDU
15- BAZEN MUHATABINI, SORDUĞU ŞEYDEN DAHA MÜHİM BİR HUSUSA YÖNLENDİRİRDİ
16- BAZEN KENDİSİNE YÖNELTİLEN SORUYU TEKRARLATIRDI
17- MUHATABIN ALDIĞI CEVABI TEKRAR ETMESİNİ İSTERDİ
18- MUHÂTABI İMTİHAN EDER, DOĞRU CEVAP VERDİĞİNDE ONU TAKDİR EDERDİ
19- KÂBİLİYETLERİ KEŞFEDİP GELİŞTİRİRDİ
20- HUZURUNDA VUKÛ BULAN BİR HÂDİSE KARŞISINDA SÜKÛTU TERCİH EDERDİ (İKRÂR)
21- ZUHÛR EDEN İMKÂN VE FIRSATLARI EĞİTİM İÇİN DEĞERLENDİRİRDİ
22- LATİFE VE ŞAKA YOLUYLA ÖĞRETTİĞİ ŞEYLER DE OLURDU
23- ÖĞRETTİĞİ HUSUSU BAZEN YEMİNLE TEKİT EDERDİ
24- EHEMMİYETİNE BİNAEN SÖZÜNÜ ÜÇ KERE TEKRAR EDERDİ
25- MESELENİN EHEMMİYETİNİ GÖSTERMEK İÇİN OTURUŞUNU ve DURUŞUNU DEĞİŞTİRİRDİ
26- BAZEN CEVABI TEHİR EDEREK TEKRAR TEKRAR SESLENİRDİ
27- SÖZLERİNİN KALICI OLMASI İÇİN MUHÂTABIN OMZUNU VEYA ELİNİ TUTARDI
28- ÖNCE VECİZ BİR ŞEKİLDE SÖYLER SONRA TAFSİLAT VERİRDİ
29- BAZEN KONUYU MADDELEŞTİRİRDİ
30- VAAZ VE NASİHAT EDERDİ
31- BİR ŞEYİ BÜTÜNÜYLE EMREDER VEYA BÜTÜNÜYLE YASAKLARDI
32- TERGÎB VE TERHÎB METODUNU KULLANIRDI
33- ÖNCEKİ İNSANLARA DAİR KISSA VE HABERLER NAKLEDERDİ
34- HAYÂ EDİLEN MESELELERİ ÖĞRETİRKEN NÂZİK BİR GİRİŞ YAPARDI
35- KADINLARA ÖĞRETMEYİ VE NASİHAT ETMEYİ DE İHMAL ETMEZDİ
36- TEMÂYÜLLERİ HAYRA YÖNLENDİRİRDİ
37- DEVAMLI HAYIRLI ŞEYLERİ TELKİN EDERDİ
38- BAZI MÜHİM HATALARI HEMEN DÜZELTİRDİ
39- AZ DA OLSA ÎCÂB ETTİĞİNDE KIZARDI
40- TÂLİM VE TEBLİĞDE YAZIYI KULLANIRDI
41- YABANCI DİLLERİ ÖĞRENMESİ İÇİN BAZI SAHABELERİ VAZİFELENDİRİRDİ
42- ÜMMETİNİN TERBİYE VE TEZKİYESİ İÇİN DUA EDERDİ
May
OKULUMUZ ÖĞRETMENLERİ VE ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN EDEBİYAT KÖŞESİ OLUŞTURULDU. ÖĞRENCİLERİMİZİN EDEBİYATIMIZDAKİ ÖNEMLİ ŞAHSİYETLERİ TANIMALARI AMAÇLANDI. AYRICA OKUL KÜTÜPHANEMİZDE DE ÖĞRENCİLERİN ŞAİR VE YAZARLARIMIZI DAHA İYİ TANIMALARI İÇİN ŞAİİR İSİM VE FOTOĞRAFLARIYLA DONATILDI.
12.Sınıf öğrencilerimizin kep atma ve diploma törenini Muradiye Balık Bendi'nde gerçekleştirdik. Bizlere eşlik eden sayın ilçe kaymakamı Erkan SAVAR bey ve tüm kurum amirlerine teşekkür ederiz....
Oku-yorum Projesi 4 aylık bir süreci kapsamaktadır. Her ay bir kitap okunarak kitap mükalemesi yapılacaktır. 16/05/2022 tarihinde 2. etap kitap yorumlaması yapılmıştır. Her hocamız kendi grubundaki öğrencilerle bir araya gelerek değerlendirmeleri yapmıştır. Birinci kitaplar koordinatör tarafından toplanıp 2. kitapların dağıtımı yapılmıştır.
İlçe Milli Eğitim Müdürü Yüksel ZORLU hocamız okulumuzu ziyaret ederek bizimle ve öğrencilerimizle deneyimlerini paylaştı. Bu nazik ziyaretlerinden dolayı İlçe Milli Eğitim Müdürü Yüksel ZORLU hocamıza teşekkür ederiz.
Okulumuz öğrencisi Mustafa Serhat ÇAKAN imam Hatip Liseleri arası düzenlenen Genç Bilaller Güzel Ezan Okuma yarışmasında bölge birincisi olup Ordu İlimizde düzenlenen Türkiye Finallerine katılıp 4. olmuştur. Emeği geçen İdareci, Öğretmenlerimizi ve Öğrencimizi tebrik eder. Başarılarının devamını dileriz.
Muradiye Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak Muradiyemizin ve Vanımızın incisi olan İnci Kefali Balığımızı korumak için farkındalık tkinliği oluşturmak istedik. bu etkinliğimize desteklerinden dolayı İlçe Kaymakamımız ve Belediye Başkan Vekili Erkan SAVAR Bey'e İlçe Milli Eğitim Müdürümüzü Yüksel ZORLU Bey'e teşekkür ederiz. Desteklerini esirgemeyip etkinliğimize katılan kurum amirlerimize ve tüm halkımıza ayrıca teşekkür ederiz. Umarız bu etkinlikle halkımız İnci Kefalinin farkına varır. Değerini ve kıymetini bilir. Üreme döneminde balıklarımızı avlamazlar. Etkinliğin başarılı bir şekilde tamamlanmasında emeği geçen okul idarecilerimize öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Oku-yorum Projesi 4 aylık bir süreci kapsamaktadır. Her ay bir kitap okunarak kitap mükalemesi yapılacaktır. 09/05/2022 tarihinde ilk kitap yorumlaması yapılmıştır. Her hocamız kendi grubundaki öğrencilerle bir araya gelerek değerlendirmeleri yapmıştır. Birinci kitaplar koordinatör tarafından toplanıp 2. kitapların dağıtımı yapılmıştır.
Trafik ve İlk yardım haftası kapsamında okul rehber öğretmenimiz öğrencilerimize ilk yardım ve trafik eğitimi semineri vererek etkinlik uygulamıştır.